feliciasofiemarie

Alla inlägg under januari 2011

Av Felicia Sofie Marie - 27 januari 2011 19:53

Glömde säga att vi brukar få vara "markörer" för brandmännen ibland, asså vi "spelar" typ skadade när dem övar:)

                                  Orkar faktiskt inte ladda upp ALLA bilderna för de tar miljoner år att ladda upp, så ni får nöja er med de här bilderna sålänge!

Kram:)

Av Felicia Sofie Marie - 27 januari 2011 18:37

Ungdomsbrandkåren som jag går i här i Halmstad utbildar ungdomar från 15-18 år (åldern är olika i beroende på vilken stad)i brandsäkerhet, hur man ska agera när olyckor inträffar och hur man på bästa sätt kan förebygga olyckor.

Övningarna går till presis som brandmännens övningar. Vi övar på sjukvård, omhändertagande vid trafikolyckor, brandsläckning, klättra stegar, brandbekämpning is livräddning m.m På påsken får vi vara på brandstationen i ett dygn och följa med på larmen som går (ungefär som praktik), och vi får även vara med på t.ex ”familjedagar” som de har på brandstationen ibland och hjälpa till så att barnen får spruta lite vatten, titta på brandbilen, andas i tuberna m.m Så brukar vi vara på Vallås-dagen och i samma syfte som på ”familjendagarna” Ibland får vi även lära andra ungdomar och barn hur de på bästa sätt kan förebygga olyckor. De va väl de viktigaste men kika gärna runt lite på ungdommsbrandkårenshemsida! HÄR

Och FRÅGA mig om de är något ni ndrar över! :)

Kram/Feliciasofiemarie

Av Felicia Sofie Marie - 26 januari 2011 17:13

Hahah, jag tror jag dör! HELT SJUKT! Hon äter soffor! 

- Jag älskar soffor! Säger hon!

Haha, gud! Helt sjukt hon har ätigt sammanlagt 7 soffor och 2 stolar! :O


Här kan ni läsa mer:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8459106.ab


Har ni sett på tyra show? De var ett avsnitt för ganska länge sedan där de va om folk som åt konstiga saker. folk åt Babypuder, toapapper, skorpor, aska, kritor och massa fler sjuka saker!


Men nu ska jag dra till brandstationen! :)

Kram/ Feliciasofiemarie

Av Felicia Sofie Marie - 26 januari 2011 12:06

Dag 01 – Vem vill jag vara för en dag 
Dag 02 – Dröm jobb
Dag 03 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 04 – I min handväska
Dag 05 – Den här veckan
Dag 06 – Snyggaste kändiskillen
Dag 07 – Mina drömmar
Dag 08 – Mitt favoritminne
Dag 09 – Något beroende
Dag 10– Detta ångrar jag
Dag 11 – Den här månaden
Dag 12– Det här åt jag i dag
Dag 13 – Vad är kärlek?
Dag 14– Min dag


I måndags var jag först i skolan och hade livsmedelshygien. Väldigt lätt är de ämmnet så de va skönt! Efter de hade vi Hotell A de var också rätt så lätt den dagen :) När jag kom hem va min kusin hoss mig så vi drog till Brandstationen och tränade.


I Tisdags hade vi Kallkök i skolan, vi gjorde smörgåstårta, min blev jätte fin... Hihi, ne inte SÅ fin men den blev god! :) På eftermiddagen så hade vi svenska, var på bibblan och letade upp massa böcker "skattjackt" tråkigt som bara den! Men när vi kom tillbaka så fick vi läsa!  :D Läser twilight nu och jag LOVAR de är den bässta boken som fins! Jag brukar inte läsa och absolut inte sådana tjocka böcker, men den boken kan jag bara inte sluta att läsa den är underbar! På kvällen stack jag och Micha till brandstationen och tränade igen :)


Idag så hade vi bara serviering, vi skulle fråga lite om bemötande och sånt (om servitrisen asså) på stan, sedan sluta vi! :D Så vi slutar 11 varje tisdag! DE GILLAS! Och nu ska jag snart städa lite gran :) Först köket sedan mitt rum! Duktig flicka! Och senare ska jag till ungdomsbrandkåren:) Kan skriva lite om de föressten! För er som inte riktigt vet va de är och vad man gör där! Skriver ett inlägg om de senare:)


Vntern har vart superhärlig! Men nu är de för sjutton dags för SOMMAR!

Kram/Feliciasofiemarie

Av Felicia Sofie Marie - 23 januari 2011 17:26

Som ni säkert märker så har jag inget att hitta på! Sjukt trött idag också, orkar INGENTING! Så blir väl att kolla på alla twilight filmerna å sen sova!


Dagens låt! (Sjukt fin)

Av Felicia Sofie Marie - 23 januari 2011 16:18

Dagens artist är...Rabih Jaber och Eddie Razaz! :)

Köp Rabihs och Eddies nya singel på Itunes!

HÄR: http://itunes.apple.com/se/album/psycho/id414872388?i=414872392

Rabih

 (Rabih Jaber)


Om ni vill höra låten och se videon:

http://www.qx.se/noje/16471/se-rebounds-nya-video

Älskar att den är så psycho! Hihi :)


Sjukt söt grabb! Eller vad säger ni?

KÄRLEK!

Av Felicia Sofie Marie - 23 januari 2011 15:57


Hej :)

HELT glömt bort de där "schemat" som jag skulle följa så får väl fullfölja de dårå! :)


Dag 01 – Vem vill jag vara för en dag 
Dag 02 – Dröm jobb
Dag 03 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 04 – I min handväska
Dag 05 – Den här veckan
Dag 06 – Snyggaste kändiskillen
Dag 07 – Mina drömmar
Dag 08 – Mitt favoritminne
Dag 09 – Något beroende
Dag 10– Detta ångrar jag
Dag 11 – Den här månaden
Dag 12– Det här åt jag i dag
Dag 13 – Vad är kärlek?
Dag 14– Min dag


Okej..

I min handväska finns allt från tandborste till skräp! T.ex: Kläder, böcker, parfym, smink, pennor, allmanacka, godis, plånbok, vantar, nycklar, mobilen, värktabletter, mat, frukt m.m SÅ, nu vet ni vad jag har i min handväska :)



Tänkte börja med dagens Hiss & diss också :) So here you go!

 

Dagens diss:

Foundation på läpparna! Ser inte så fräscht ut...!

 

(INTE mina läppar på bilden:)    

 


Och nu till de positiva! Dagens hiss:

Läppglans :)

(Inte mina läppar på den här bilden heller:)


Jämför lixom! Vilket är finast 1:a bilden eller andra? HELT klart andra bilden :) Eller vad säger ni?


Av Felicia Sofie Marie - 22 januari 2011 16:18

Hej! :)

Sitter och kollar på kläderjusst nu. Snart blir de film :) Ska bara äta lite pizza först och vänta på lilla mamma som för tillfället är och jobbar.


Jag har LÄNGE LÄNGE velat lära mig balett! Men sjukt dyrt att gå i! Så jag håller på att försöka lära mig de på egen hand. Går väll rätt bra (än sålänge:) Kul, fasst de tar tid att lära sig! Innan man börjar med att dansa så måsste man lära sig alla steg och positioner. Så som sagt, de tar tid!...


Sjukt mycke fina kläder!


                          

Älskar sådan här "romantisk" stil!


Nu ska jag gå och äta pizza för den är klar nu :)

Kram/Feliciasofiemarie

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards