feliciasofiemarie

Alla inlägg under december 2010

Av Felicia Sofie Marie - 15 december 2010 11:42

Hej!


Läst en del om hundar, eftersom jag är väldigt sugen på en liten hundvalp(a) (Mamma vill inte ha en hund i sitt hem, så lär få vänta ett tag):

Har ni hört talas om något som heter positiv inlärning? Tycker absolut att positiv inlärning är bäst för både en själv och hunden!... Värkar fungera väldigt bra enligt de jag har läst, och jag gillar inte att skälla på folk eller straffa folk :)


Positiv inlärning inebär att man BELÖNAR hunden när den gör RÄTT och IGNORERAR hunden när den gör FEL.

Om man belönar hunden med något den tycker är roligt eller gott (som t.ex en godis eller leksak) så är sanolikheten att hunden VILL göra de som är rätt, och tycker de är roligt att göra de som är rätt. Hunden kommer av egen fri vilja att välja de rätta beteendet.


Om du är agressiv mot din hund så uppfattar hunden de som att DU tar avstånd ifrån hunden. Om du får hunden att göra de du vill med agressivt beteende är de för att hunden blir rädd och känner obehag. Ju aggressivare du är mot din hund, desto större avstånd skapar du mellan din hund och dig. Ingen lär sig bättre med straffmetoder... varken hundar eller människor!


Av Felicia Sofie Marie - 12 december 2010 22:10

Dagens låt!

Denna låten är rolig på Guitar hero! :D

Och den är bra ockå :)


Av Felicia Sofie Marie - 12 december 2010 17:45

Abort!

Tycker ni de är rätt eller fel?


Själv tycker jag det är HELT fel av en människa att ta livet av en annan människa, för de är ju faktiskt de man gör. Jag tycker alla har rätt till att leva, vare sig de är en vuxen människa, ett barn, en bebis, en outvecklad bebis eller en människa med ett speciellt behov eller hadikapp. Tycker de är otroligt hemskt hur många abort de görs nuförtiden. Finns folk som tar reda på om de är en pojke eller flicka och tar bort barnet på grund av att dem inte ville ha en pojke eller tvärtom, finns folk som kollar upp om bebisen i magen har någon sjukdom, speciellt behov eller ett handikapp och tar bort barnet på grund av att läkaren sagt att barnet är sjukt...  Läkare kan ha fel! De har hänt MÅNGA gånger. Speciellt i sådana fall! Abort är något jag verkligen är emot!

Tycker verkligen inte de är rätt med abort i något som helst fall, för vad för skäl man än har till att man vill göra abort så har inte barnet något som helst med de att göra... De har inte gjort något som de förtjänar att dö för!


Amilla föddes när hon var 22 veckor  gammal och överlevde! I Sverige kan man göra abort fritt tills 18:e veckan och med tillstånd från socialstyrelsen får man göra abort till 22:a veckan!


   




Här är hon ett år och ungefär lika stor som en nyfödd bebis... Visst, hon är liten, men hon lever! :)


Så... Vad tycker ni om abort?


Av Felicia Sofie Marie - 11 december 2010 13:38

Tycker ni de är rätt av en förälder att göra såhär!?Tycker verkligen inte de är okej... Jag menar hur kul kan en 4 åring tycka de är att gå på en scen och le? Barn vill leka, ha kul och använda sin fantasi och kreativitet... Tycker dessutom de är äckligt att dem vill visa upp sitt barn på de sättet! De finns SJUKA människor här i världen... Men de verkar dem inte bry sig om!


Ser ut som vuxnas huvud på barnkroppar! USH!

                               

 

ÄCKLIGT!

Av Felicia Sofie Marie - 11 december 2010 13:03


Ni måsste inte läsa om ni inte vill;) Gjorde de bara för att jag inte hade nå annat för mig:)


1. Tre namn jag lyssnar till: Felicia, Lisa, Fille
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Mitt ansikte har jag alltid vart ganska nöjd med:)
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Min blyghet!!!
4. Detta är jag rädd för: Mörker...
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Roligt:) Sommar och... en hundvalp(a)
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Ljuga för min mamma, aceptera mobbing, gå upp på mornarna (a)
7. Detta tycker jag om att göra: Isvaksbada, blogga, skratta:)
8. Detta vill jag göra just nu: Blogga:)
9. Bästa känslan: Lycka
10. Värsta känslan: Ilska!
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Galen, rolig, glad, snäll, gillar barn, äventyrlig...
12. Är jag kär just nu? Ne(a)
13. Jag vill gifta mig: Klart att jag vill!
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Hoppa falskärm, åka luftballong, lära mig att surfa, få barn, ha gift mig, ha räddat någons liv...
15. Min käraste ägodel: Min stora spegel och gosmössan:D (pälsmössan)
16. Något jag vill ha i present: En hunvalp(a)
17. Detta har jag på mig just nu: Mysisbyxorna och t-shirt:)
18. Favoritkläder : Ingen aning:)
19. Favoritdjur: Hund:)
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:Lyssnar på all möjlig musik faktiskt:)
21. Favoritlåt just nu: Rihana- Whats my name
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: MATTE! ;S Varje matte lektion blir jag jätte arg och irriterad för att jag inte fattar! Får lust att skrika och sparka på grejjer!
23. Stjärntecken: Ingen aning, tror inte på sånt:)
24. En bok jag älskar: Läser inte:(
25. En film jag älskar:Lejonkungen:D 

26. Tv-program jag gillar: Greys anatomy:D 
27. Favoritdoft: Citron!
28. Detta äter jag gärna; Tacos:)
29. Dricker helst: Hallonsaft:)
30. Favoritgodis: Lakrits.
31. Hit vill jag gärna åka på semester:Japan, Indien, Egyptien, Venedig, Hawaii, Australien, USA (Disneyland:))...
32. Färg på mina ögon: Grönblågrå...? Hihi:)
33. Min längd: Inte en endaste aning!
34. Jag tror på: Att de finns Ondska!
35. Jag spelar: Singstar (a)
36. Person jag beundrar: Folk som är beroende av något och klarar av att sluta!
37. Så här bor jag: Med, lillebror 12, sysster 21, mamma 39 :)
38. ??:  Haha, whaaat??
39. Det här tänder mig: En tändare...
40. Det här gör mig avtänd: Vatten;)
41. Favoritfärg: Rosa
42. Favoritcitat: kan inga citat typ :)
43. En hemlighet jag vet: De är hemligt;)
44. Bästa present jag fått: Ingen aning?
45. Senast köpta skiva: Aldrig köpt en skiva någonsin tror jag? ;O
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Ansiktet tror jag. 
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Hemliss;)
48. Udda förmåga/egenskap: Misshandla toffifee:D Haha, ett minne jag har för er som undrar;)
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: En hund! Så otroligt smarta djur asså! Beundrar dem faktiskt lite! :)
50. Vad lyssnar du på just nu?: Andreas Johnson- glorious
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?: Idag har jag... Ätigt:) Ska va med Michiss:)
52. Var är dina föräldrar födda?: Mamma i Halmstad och Pappa i Malmö tror jag:)
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?: Msn :)
54. Vilken är din favoritrestaurang? En i italien som har färska citron träd! Älskar citron förstår ni! ;)
55. När badade du i en pool senast?: Nån månad sedan tror jag de va:)
56. Har du varit med i någon skolpjäs?: Ah, hihi, i 4:an var jag Jonatan i kamomilla stad eller va den heter :) Den med Kasper och Jesper och Jonatan:)
57. Hur många barn vill du ha?: 2 tror jag:)
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Dansband!
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?: Ne, jag tänker inte rösta:) Never ever!;)
60. Vad har du för TV-kanaler?: Massor!
61. Har du åkt moped någon gång?: Ja...
62. Har du busringt någon gång?: Haha, ja... Skulle bara veta! Va min favvorit sysselsättning innan;)
63. Har du fått felparkeringsböter?: Klart att jag har!
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump : ÅH! Har jag alltid velat testa! Ingen aning om jag skulle vågat...
66. Har du en egen trädgård? Ne:(
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?: Ingen aning:)
68. Kan du alla orden i nationalsången?: Haha, ne absolut inte! 
69. Badkar eller duschkabin? Badkar!:)
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?: Eclipse :)
71. Favoritpizza?: Köttfärs.
72. Chips eller popcorn?: Chips, gillar inte poppcorn:)
73. Vilken färg på läppstift använder du?: Använder inte läppstift... Men minns för ett tag sedan när jag använde rött ;S
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?: Hahahahahahah... Tror inte jag behöver svara på den frågan va?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?: Nej:) 
76. Apelsin- eller äppeljuice?: Båda e gott:)

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?: Familjen tror jag minns inte var vi åt:)
78. Favoritchoklad?: Lindor!:)
79. När röstade du senast?: Har aldrig röstat på något för jag tror inte på att vi någonsin kommer kunna få de att funka här i världen! Va tvungna att rösta på skolvalet but i didnt...
80. När åt du en hemodlad tomat sist?: Haha, oj! De va länge sedan... När vi bodde på Jesper vid sjukhuset.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?: Ne:(
82. Är du bra på matlagning? Jadå;) 
83. Klarar du att tanka själv?: Klart att jag gör;)
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på TV? : Nej, och kommer inte göra de heller:)
85. Pepsi eller Coca Cola?: Coca cola me vaniljsmak!
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?: Inte jobb men i ungdommsbradkåren har jag såklart de;)
87. Vad var det senaste du handlade?: Klubba (godis asså;)
88. Har du kräkts offentligt? Mm, på Liseberg ;S
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?: Sann kärlek är mer något för mig! Känner att jag vill tjäna mina pengar själv! Finns SÅ många roliga jobb nuförtiden:)
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Nej, tror inte att man kan bli "kär" i någon man bara ser, tror att man måsste lära känna personen först för de är ju personligheten man blir kär i!Okejdå... utse'endet också(a) men mässt personligheten:)

91. Har du ringt något betalnummer?: Vet inte vad som menas med de?
92. Kan man vara vän med sitt ex?: Ja, klart att man kan :)
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?: Ingen aning... Tror faktiskt de va Ronja och hennes lilla bebis :)
94. Hade du mycket hår som liten bebis?: JAPP :D Föddes med svart tjockt hår:)
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?: Inget -.-
96. Vad har du i din väska?: Smink, tamponger, mobilen, kamera, data, skräp och massa mer:)
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?: Tänker:)
98. Vad är du tacksam för idag?: Vädret!:D
99. Var hittade du den här listan?: På en annan blogg(a)
100. Va de jobbigt att svara på frågorna?: Nedå! kul :) Har inget annat för mig:)

    Älskar min gosmössa!:D<3 Funderar på att köpa en till fast inte likadan:)


Av Felicia Sofie Marie - 10 december 2010 20:49

Hej sötnosar!:)

Idag har jag vart hemma från skolan och sovigt, mådde nämligen lite illa imorse och va sjukt trött!

Senare på dagen bakade jag och min kära mor saffransbullar:) SJUKT goda blev dem!;) Och stora som bara den, vet inte om de syns på bilderna men de vart stora som... som berg!:D

Om ni undrar va de där snirkliga bullarna ska föreställa så ska de föreställa ♥:an


     

    





Dag 01 – Vem vill jag vara för en dag 
Dag 02 – Dröm jobb
Dag 03 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 04 – I min handväska
Dag 05 – Den här veckan
Dag 06 – Snyggaste kändiskillen
Dag 07 – Mina drömmar
Dag 08 – Mitt favoritminne
Dag 09 – Något beroende
Dag 10– Detta ångrar jag
Dag 11 – Den här månaden
Dag 12– Det här åt jag i dag
Dag 13 – Vad är kärlek?
Dag 14– Min dag



Drömjobb!


Oj! Drömjobb har jag många:)


Något jag velat väldigt länge som jag tyckt verkar sjukt roligt är att vara skådespelare! Dem verkar ha så roligt hela tiden! Känns lixom som att man alltid skrattar och har kul när man gör ett sånt jobb, man behöver inte sitta vid ett skrivbord, se alvarlig ut och skriva en massa papper... Man kan lixom vara sig själv:)


En annan sak som jag tycker verkar roligt är att jobba som sångerska! Verkar helt otroligt att stå där uppe och göra de man älskar:)


En till sak jag velat sedan jag var liten är konståkningsskridsskor och balett! Tycker de är sjukt vackert, och jag har alltid varigt ganska flickig av mig:)


Kock! Värkar också otroligt roligt... Eftersom jag älskar mat och att pröva nya saker så hade de vart roligt att jobba som kock, lära sig laga nya maträtter, smaka nya maträtter, komma på egna maträtter och att få servera den mat man har lagat, till andra människor! :)


Och sisst men inte minst! BRANDMAN:) Inte Brandkvinna utan Brandman, finns inget som heter Brandkvinna;) Tycker de värkar så fantastiskt spännande att hjälpa andra människor och att faktiskt rädda folks liv... Jag tror man måsste vara väldigt modig för de jobbet, de är ett ganska utmanande jobb och jag älskar utmaningar!:D


  



Kram//Feliciasofiemarie

Av Felicia Sofie Marie - 9 december 2010 22:20

Hi friends!:)


Eftersom jag har lite svårt att komma på vad jag ska skriva i bloggen så tänkte jag testa att göra de här dagsschemat som jag hittade på en annan blogg :)


 

Dag 01 – Vem vill jag vara för en dag 
Dag 02 – Dröm jobb
Dag 03 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 04 – I min handväska
Dag 05 – Den här veckan
Dag 06 – Snyggaste kändiskillen
Dag 07 – Mina drömmar
Dag 08 – Mitt favoritminne
Dag 09 – Något beroende
Dag 10– Detta ångrar jag
Dag 11 – Den här månaden
Dag 12– Det här åt jag i dag
Dag 13 – Vad är kärlek?
Dag 14– Min dag


Vem vill jag vara för en dag!


Jag hade nog velat vara typ världens fetaste eller något bara för att känna hur de känns, hur tungt de är, hur många hemska komentarer man får, hur dåligt man mår över sig själv, hur ont man måsste ha i kroppen, hur tråkigt man måsste ha när man bara sitter i sängen hela dagen, hur äcklig man måsste känna sig! Inte för att de hade vart särskilt roligt men de hade ändå vart en erfarenhet. Hade velat att alla mobbare skulle få pröva att vara världensfetaste! Tycker de är hemskt! Hur man kan mobba någon bara för att den inte är EXAKT som alla andra! HATAR mobbing!  


Men ska vi prata roliga saker så hade jag nog velat vara någon med mycket pengar för en dag och shoppat MASSOR med dyra kläder och saker :D


 

'

Nu ska jag sova :)

Kram// Feliciasofiemarie   

Av Felicia Sofie Marie - 8 december 2010 12:39

  Bara för att jag har så tråkigt (a)


Älskar Hello kitty! Måsste ha den här mobilen:D Haha, tycker synd om mina barn när jag får barn! Speciellt om jag får en son! För jag kommer tvinga mina barn att ha Hello kitty kläder(a)

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards