feliciasofiemarie

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Varför leta efter kärleken?

Av Felicia Sofie Marie - 9 oktober 2012 16:21

Jag har tänkt på en sak..
Varför är det så många som är desperata efter att ha en kärlekskamrat? Jag förstår såklart varför man vill ha någon att bli älskad av och någon att älska. Alla behöver kärlek! Men varför ska livet gå ut på att hitta en kärlekspartner egentligen? Varför inte leva livet, vara lycklig som singel och istället vara glad över att man har sina älskade vänner och familj?
Det är underbart när man hittar någon som man älskar. Men varför LETA?
Jag tycker det är lite fel att slösa bort sitt liv på att leta efter kärleken för den kommer förr eller senare. Man bara känner när det är rätt, det går inte att tvinga fram kärlek.
Sluta slösa bort ditt liv på att leta. Lev i nuet och var lycklig för det du har istället för att vara deprimerad över det du INTE har. Är inte det lite konstigt hur vi människor gör egentligen? Vi går och är deprimerade för att vi inte hittar någon att älska eller bli älskad av, men vi har dem mitt framför mäsan på oss! Vänner och familj är oftast dem som ALLTID finns hos dig och som alltid står vid din sida. Det är konstigt att vi aldrig kan vara nöjda.. Jag har börjat att försöka tänka på ett helt annat sätt. Även om det är svårt så försöker kag tänka på allt/ alla jag har istället för att sakna något jag inte har. Hur kan man "sakna" något/någon man aldrig haft?
Om man förlorar någon eller något så är det självklart att man mår dåligt av det men istället för att vara ledsen över det så kan man försöka att se allt det positiva som har vart. Det är klart att man kommer sakna saker och ting. Men man kan FÖRSÖKA att se det positiva och bra..

Jag är iallafall otroligt glad över att jag har så fina och underbara vänner. Dem får mig alltid stt skratta och le!

Söta, underbara, galna vänner <3 <3 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Sofie Marie - 23 september 2013 16:47

Hej!I både fredags och Lördags kväll hade jag praktik eftersom att jag var sjuk hela förra veckan och jag säger bara en sak... Det är sjuuukt segt att ha praktik på en fredags- och lördagskväll! Inte för att gnälla eller klaga på praktiken eller så, ...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 10:05

Vaknade för ett tag sedan men har legat kvar och myst i sängen tills nu, det bästa som finns när man har sovmorgon. Man blir ju så trött nu när mörkret börjar tränga sig på. Ser ut att vara fint väder idag iallafall, lite solsken kan behövas tycker j...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 09:32


Vet inte alls hur det här inlägget kommer att se ut för det är första gången jag bloggar genom mobil men jag mste bara dela en liten story om min allra bästa vän och syster som jag kallar henne. Skrev det här för några dagar sedan, det här kommer ver...

Av Felicia Sofie Marie - 19 september 2013 22:19


HEJ Läste igenom min blogg idag när jag kom på att den existerade och blev sugen på att skriva lite, var ju ett tag sedan jag var aktiv här. En del inlägg är heeelt onödiga och konstiga, men en del är faktiskt ganska smarta och förnuftiga. Några ...

Av Felicia Sofie Marie - 3 juli 2012 20:34


ÄNTLIGEN börjar det bli lite bättre väder! Idag har jag haft en mysdag med mamma :) Först åt vi pastasallad ute i det fina vädret sedan gick vi ner till stranden och "surfade" med den nya brädan som min galna mor köpte. Eftersom att det inte blåste...

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards