feliciasofiemarie

Alla inlägg under juli 2011

Av Felicia Sofie Marie - 17 juli 2011 10:19

Har tänkt på en sak, varför ska man alltid klaga så mycket? Jag vill ha det, jag hatar det, jag vill inte ha det, jag har inte det, jag är sån, hon gillar inte mig, den gjorde så, han tycker så om mig...  Jag gör det själv, väldigt mycket. Men VARFÖR gör vi det!? Borde vi inte se till det som är bra istället och glädjas åt det. Det blir lätt så att man inte tänker på allt det fina och bra man har, utan man tänker på det man INTE har... Man tänker inte på det positiva folk ser i en utan man inbillar sig att folk alltid har negativa tankar i huvudet om en. Det räcker att någon tittar på mig så börjar jag undra om det är något som ser konstigt ut på mig eller om folk bara tittar för att jag är så "ful". Det kan lika gärna vara något positivt, folk kanske tittar för dem tycker att jag ser bra ut, ärglad eller vad som helst,  men på något sätt får man alltid för sig att det är något negativt. Varför gör man så? Tänk om man skulle omvandla det till positiva tankar, man skulle må otroligt bra och få otroligt bra självförtroende om man inbillade sig att alla tittade på en för att man såg bra ut, och om man såg till det fina man har, det man är nöjd med på sig själv, det man är bra på istället för det man är dålig på m.m Ibland förstår jag inte hur vi människor fungerar, vi skulle må så mycket bättre om vi försökte att fokusera på allt positivt istället för att lägga energi på det negativa!
Även om det är svårt så är det värt ett försök. Så folk: Tänk POSITIVT, och viktigasst av allt: Var   alltid er själva!:)


Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards