feliciasofiemarie

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Kan man verkligen ha ett "bästa" minne?

Av Felicia Sofie Marie - 23 mars 2012 11:54

Okej, nu är det sådär underligt väder idag igen. Det är strålande sol men sjukt dimmigt ute. När ska den här dimman försvinna? Tycker det har vart dimmigt här i Halmstad för mycket nu.
När jag tänker på att det snart är sommar så känns det så sjukt underbart. Det känns på något sätt som att den här sommaren kommer bli den bästa i mitt liv men sedan kommer jag och tänka på alla minnen från när jag var mindre. Varje gång jag säger att: Det här kommer bli det bästa minnet i mitt liv, då kommer jag på att jag redan har så många minnen som är oslagbara. Att inget minne är mitt bästa minne, att jag har så sjukt många roliga och underbara minnen. Både från barndommen och min "fjortisstid". 
Kom och tänka på nu, när jag och min kära kusin (Michelle) alltid var i oskarström en sommar. Vi brukade skrämma upp varandra och springa genom skogen mitt i natten, vi badade på furulundsbadet på nätterna fast det var stängt, vi var alltid i skogen även på dagarna och badade i bäcken som rann genom skogen, vi sprang runt och sjöng och skrattade var allmänt busiga, rädda för att skämma ut oss det var vi verkligen inte, allt vi brydde oss om då var att ha roligt tillsammans och fjortissar det var vi verkligen, men vi hade så sjukt roligt tillsammans! Minns en sommar då vi alltid tände ljus och satt på hennes garage tak med täcken, kuddar och massor av gosedjur. Vi tände alltid ljus den sommaren och satt alltid ute under dem underbara sommarnätterna, vi kunde sitta där hela nätterna och skratta åt allt och inget!
Minnen är underbart, men som jag sagt tidigare: Vi måste försöka att leva mer i nuet, jag håller på att bli vuxen, som jag alltid sett fram emot när jag var yngre och nu när jag håller på att växa upp så vill jag tillbaka till en busig, omogen och ovetande liten flicka. Det är egentligen ganska svårt att leva i nuet har ni tänkt på det? Antingen längtar man tillbaka till barndommen eller så vill man bli äldre... Nu ska jag försöka att leva mer i nuet, ta allt som det kommer och varken se framåt eller bakåt i tiden för mycket! Are you with me?
 

(Min busiga lilla bror för några år sedan)
  

Och btw, tycker ni att jag är tjatig så får ni tycka det. Jag skriver vad jag känner för att skriva om, sedan får ni läsa om ni vill eller låta bli :)


Nu ska jag göra mig iordning för praktik.
Hejdå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Sofie Marie - 23 september 2013 16:47

Hej!I både fredags och Lördags kväll hade jag praktik eftersom att jag var sjuk hela förra veckan och jag säger bara en sak... Det är sjuuukt segt att ha praktik på en fredags- och lördagskväll! Inte för att gnälla eller klaga på praktiken eller så, ...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 10:05

Vaknade för ett tag sedan men har legat kvar och myst i sängen tills nu, det bästa som finns när man har sovmorgon. Man blir ju så trött nu när mörkret börjar tränga sig på. Ser ut att vara fint väder idag iallafall, lite solsken kan behövas tycker j...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 09:32


Vet inte alls hur det här inlägget kommer att se ut för det är första gången jag bloggar genom mobil men jag mste bara dela en liten story om min allra bästa vän och syster som jag kallar henne. Skrev det här för några dagar sedan, det här kommer ver...

Av Felicia Sofie Marie - 19 september 2013 22:19


HEJ Läste igenom min blogg idag när jag kom på att den existerade och blev sugen på att skriva lite, var ju ett tag sedan jag var aktiv här. En del inlägg är heeelt onödiga och konstiga, men en del är faktiskt ganska smarta och förnuftiga. Några ...

Av Felicia Sofie Marie - 9 oktober 2012 16:21

Jag har tänkt på en sak.. Varför är det så många som är desperata efter att ha en kärlekskamrat? Jag förstår såklart varför man vill ha någon att bli älskad av och någon att älska. Alla behöver kärlek! Men varför ska livet gå ut på att hitta en kärl...

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards