feliciasofiemarie

Alla inlägg under oktober 2011

Av Felicia Sofie Marie - 22 oktober 2011 19:08

Idag har jag vart på busfabriken. Haha, busig tjej förstår ni! (a) Nej, men var där med Mamma, Cicki och hennes söta små döttrar. När jag var och lekte med den minsta (Julia) Så kom det fram en kvinna och sa: Vilken underbart söt dotter du har. Jag bha: Hon är inte min! Det är min kusin! Håller med henne om att Julia är underbart söt men att folk tror att jag har barn är INTE okej! Haha, jaja! Så kan det gå. 


Presis pratat med min älskade kusin som bor i tyskland, saknar henne SJUUKT mycket <3  För övrigt så känner jag mig sjuukt trött och seg idag.


Puss. 

  Skurigt upp frukt. Sharoon, Granatäpple, Physalis, Passionsfrukt, mango och fikon! SÅ gott, godare än godis :D

Av Felicia Sofie Marie - 22 oktober 2011 00:14

Hej.

Idag har vi haft det sjukt stressigt på Verona! Tycker synd om kockarna.. Fast det är ju deras jobb :) Lite jobbigt att ha mig där i vägen bara.. Jag fick lägga upp 21st förätter! Det var faktiskt roligt! Bortsett från det så bakade jag kladdkaka, fyllde på grönsaker, skar grönsaker och melon, styckade broccoli, lärde mig göra vit chokladmousse, sedan fick jag springa och hämta lite saker de bad om,  DISKADE gjorde jag nog messt.. Vad gjorde jag mer? Just det, jag spritsade potatismos på planka, han sa att det var det bästa han sett någon göra för att vara första gången. (y)

Ingen aning om vad jag ska hitta på i helgen.. Hör av er om ni vill hitta på något, skulle vilja göra något kul! :)

Ne, nu ska jag gå och kissa!

Puss♥

Dagens låt:
 

Av Felicia Sofie Marie - 20 oktober 2011 23:00

 Det känns som att det ända barndomen, eller iallfall ungdoms åren är tilll för nuförtiden är för att få en bra framtid..  Som jag skrivigt i ett tidagare inlägg så har nässtan alla en tendens att se framåt, istället för att leva i nuet. När man var liten ville man bli stor och börja i skolan, när man började i skolan ville man bli en "cool" och kaxig tonåring, när man var en tonåring och gick på högstadiet ville man börja på gymnasiet och nu när man går på gymnasiet är det ända man (iallafall jag) ser fram emot studenten, efter studenten kommer det ända jag ser fram emot vara att börja på Brandmansutbildningen (SMO), när jag går utbildningen kommer jag se fram emot och längta tills när jag blivigt Brandman och fått jobb som Brandman, när jag fått jobb som brandman kommer jag gå och längta tills jag bildar familj, när jag bildat familj kommer jag se fram emot att få barnbarn och gå och vänta på det, när jag fått barnbarn, o blivigt gammal och bor på ålderdomshem kommer jag se tillbaka på allt i mitt liv och längta tillbaka! Varför kan man inte bara leva i nuet! ALDRIG kan man vara nöjd.. Man går och längtar i ÅR efter något, sedan när man kommer dit så fortsätter man att längta ytterligare ett steg framåt, till slut inser man hur fort det har gått och "ångrar" sig, vill tillbaka till det man ville ifrån innan.. Vi måste försöka att inte tänka på framtiden FÖR mycket.. Det är svårt, för vi pluggar faktiskt för framtiden och MÅSTE fundera på vad vi vill göra i framtiden, men vi får inte göra det FÖR mycket, vi måste försöka att leva mer i nuet!


Dagens låt:

Av Felicia Sofie Marie - 20 oktober 2011 12:45

Varför blir det aldrig som jag tänkt mig för? Åh, blir så sur. Kunde inte sova förens 4/5 igår.. Sedan så hade jag råkat ställa klockan på 9, så jag var ju dödstrött när min mobil ringde. Råkade somna om och vakna 12 igen.. Åååh! Jag som hade tänkt göra massa saker idag!
Jaja, får hämta APU- papprena imorn! Nu ska jag fixa disken, sedan får jag göra mig färdig för praktiken!


Puss


 Bild från London. Var en sjukt gullig hotellvakt som vi frågade om vi fick ta kort på, han tyckte att Michelle skulle vara med på bilden också(:!

Av Felicia Sofie Marie - 19 oktober 2011 22:09

Hallåhallå!

Idag vaknade jag vid 12! Sjukt.. Jag brukar inte vakna så sent. Kollade på 1 film (The proposal) sedan var klockan så mycket så att jag var tvungen att förbereda mig för praktik. Imorn ska jag ställa klockan på halv 10! Upp ur sängen, duscha, diska, plocka ihop på rummet, in till skolan och hämta APU- pappren och sedan praktik(: Så ser min morgondag ut!

Det var en svensk kökschef på Verona igår och idag. Har lite lättare att förstå honom, riktigt trevlig är han också. Känner att jag börjar känna mig mer hemma på verona och vågar ta mer initiativ. Trivs verkligen där!
Idag fick jag och Emelie baka Pizza föressten :D Var jätte kul..Efter pizzabaket åt jag, sedan lagade jag några maträtter, fast var tvungen att gå efter det för att hinna till Ungdomsbrandkåren. Jag fick ledigt om jag jobbade in det någon helg, vilket jag gärna gör(:

På Ungdomsbrandkåren "rökdök" vi, vet inte om man kan säga att vi rökdök (det rimmar, haha) för vi hade ingen rök och kröp i vagnhallen och garaget, men det var roligt. Fick hjälpa nykomlingarna först, sedan var det The old peoples tur. SJÄLVKLART så sprutade alla vatten på mig när jag hade tuberna och masken på mig. Vi täcker ju för masken så att vi inte ser något och då passar alla fegisar på att spruta vatten på mig, för då kan jag inte anklaga någon eftersom jag inte såg vem det var.. Haha, alla skyllde på alla! Okej, ska vara ärlig och säga att jag inte var oskyldig, men jag hällde bara liiite vatten på Markus.. (a) Sedan sprutade nässtan alla UTOM Markus vatten på mig!? :( Haha, busungar!


Har tråkigt btw.. Vill göra något riktigt roligt nu!

Dagens låt:


Lyssnade på spotify så hittade jag massa låtar från E.M.D i en av mina spel- listor. Får massa fina minnen i huvudet av dem låtarna ♥!


Av Felicia Sofie Marie - 18 oktober 2011 10:57

Hejhej!

Sitter och taggar för praktik idag!

Gick super igår! Kökschefen var jätte trevlig, han tyckte att jag skulle smaka på allt, så det fick jag göra. Sedan när jag stod i disken kom han in med en toast som han hade gjort och sa att jag skulle sätta mig i det andra rummet och ta en paus och äta lite(: Haha, så gullig! 

Det var lite annorlunda att jobba på verona, för köket är i "matsalen" där alla äter, så folket ser alllt man gör (: Och vet ni vad? Jag failade inte! Det är det bässta av allt! Men det kommer väl idag för det.. Får la se hur det går idag. haha.. En sak som var lite jobbig var att pizzabagaren helatiden flörtade, han stod och stirrade på mig ibland och jag tycker verkligen inte om när folk glor på mig! Sedan så rodnar jag väldigt lätt också, och det är inte heller roligt..  Jaja, det gick bra iallafall och jag failade inte, ska vara glad för det!

Nu borde jag nog gå och göra mig redo för praktik.. Måste till skolan innan och hämta kock- kläder och lite papper(:


Puss ♥ 

Av Felicia Sofie Marie - 17 oktober 2011 11:51

Kommer aldrig sluta älska Lejonkungen ♥! Musikalen måste ses igen, UNDERBAR är den. Säger bara en sak, gillar ni filmen MÅSTE ni se musikalen. Det är helt sjukt vad bra den var, det är en otrolig upplevelse att se på mussikal. Det är ofattbart MÄKTIGT att gå på den musikalen ♥

 

 





SKulle kunna länka hur många klipp som helst.. ♥♥♥

Av Felicia Sofie Marie - 17 oktober 2011 10:52

Hej sötnosar(:

Vaknade halv 10 ungefär, jag har praktik idag från 2 till 9 på kvällen.. Sovmorgon är aldrig fel! Eller vad säger ni? Hehe. Stället jag ska praktiskera på heter Verona, det är en ganska fin restaurang som ligger här på Nyhem, så nära och bra har jag också! Är lite smått nervös nu, har inte så jätte stor erfarenhet av att servera. Och jag har ju en tendens att ALLTID faila! Hehe.. Ni får gärna komma och hälsa på, men mobba mig inte för mycket om jag failar (a)


En sak som jag däremot tycker är jätte jobbig är att Ungdomsbrandkåren är ju på Onsdagar klockan 6.. Så jag vet inte om jag kan komma på 2 veckor :(
Förra gången hade vi rappelering, som det heter. Man klättrar ner för en vägg med rep. Var jätte roligt faktiskt, men när man i början skulle ta sig ut genom "fönstret" var det jätte läskigt, fast när man väl var ute kände man hur säkert det var. Sa på skämt till Brandmannen som höll i det här att:
Jag var bäst! Ellerhur!?
Han: Ja det var du!
Jag: Var jag det? På riktigt? :o

Han: Ja, det var du faktiskt..

Haha, blev lite smått förvånad, men det kändes bra att klättra. Till skillnad från Isac så halkade jag inte i "fönstret" haha(:
Skulle eventuellt rökdyka nästa gång.


  Anders visar hur man ska hålla för att inte dö!



Anders checkade så att selen satt rätt.
 



   Övningstornet som vi klättrade ifrån.


Jag och Brandmannen, Anders som hjälpte oss att inte dö. Haha..


Jag. Uffe tyckte jag var för snabb ner(:


Tilda och jag.


Isac, Robert och Sebastian.

Var tvungen att ladda upp den här bilden för dem såg så muppiga ut på den! haha..Tilda.
Jag ser ju inte underbart vacker ut på bilderna, men jag bjuder på det(; 

Bilderna är tagna från Uffes facebook btw.



Har fått världens mysigasste jacka av mamma föressten(:


 Love it ♥!


Nu ska jag förbereda mig för praktiken.

Pusshej ♥

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards