feliciasofiemarie

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Liten, oskyldig och omedveten.

Av Felicia Sofie Marie - 22 mars 2012 23:35

Fattar inte hur jag fortfarande kan ha besökare på bloggen när jag inte bloggat på hur länge som helst...
Sorry guys!


Vädret har börjat bättra sig och man känner att den underbara våren är på G! Om 2 månader är det maj, vilket innebär att jag fyller 18!!! Och slår vad om att det är vår på hög nivå! Underbart!


På sommaren minns man!

Man minns somrarna när man var liten och oskyldig. Man minns att man alltid sprang runt barfota i gräset, på den heta assfalten, man sprang där i sin söta blommiga lilla klänning. Man ser sig själv springa där på den stora blommiga ängen som på film, så liten, så oskyldig och så ovetande om alla bekymmer i världen, så ovetande om alla jobbiga beslut och handlingar man kommer behöva ta tag i  i framtiden. Den typ av bekymmer man hade då var ungefär: Jag får inte som jag vill! Eller: Vad ska vi leka?
Sommaren är en underbar årstid som jag har otroligt många minnen från. Jag minns att jag brukade ta med mig min docka ut i trädgården och ha picknick i sommarvädret. Jag satt där och lekte så oskyldigt. Minns att när jag "bråkade" med mamma, när jag inte fick som jag ville så tog med mig min docka och "rymmde" upp i ett träd på en lekplats i närheten. Där satt jag med mina kex och saft som jag hade packat med mig, ungefär 5 minuter senare var jag hemma och lekte igen, glad, utan bekymmer, fri från all "ilska" och alla "bekymmer" som jag haft 5 minuter tidigare. Man förstod inte vad bråka var, man fattade inte vad ordet bekymmer innebar och man hade ingen aning om att det fanns mer att tänka på och fundera över än vad man skulle leka eller vem man skulle leka med, man trodde att mat, kläder, vatten och någon stans att sova det hade alla.


Det ska bli så sjukt underbart med sommar och att bli "vuxen"! Ser fram emot att "växa upp", vilket jag nog aldrig kommer göra innerst inne, men att få känna sig lite mer självständig och vuxen.  Men samtidigt vill jag inte bli stor, jag vill tillbaka till tiden då man var en oskyldig söt liten flicka. Jag vill vara den där lilla flickan som springer så oskyldigt på en äng med en klubba i handen. Jag vill  inte känna till verkligheten, jag vill vara omedveten om hur världen ser ut och dess stora svagheter och dåliga sidor, om vad ondska innebär, om vad som verkligen är något att bli bekymmrad över,om hur stort ansvar man får när man blir "vuxen" och om alla misstag och svek man kan göra eller "få". Man får så mycket ansvar och så mycket allvarliga beslut att ta när man "växer upp" man spelar så stor roll i världen, allt man gör och alla beslut man tar spelar roll!


Take me to a dreamworld!


 

 
 
Ingen bild

Alex

23 mars 2012 23:32

Eller så grinade du i 3h när du inte fick som du ville.

Felicia Sofie Marie

24 mars 2012 02:05

Ja xd

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Sofie Marie - 23 september 2013 16:47

Hej!I både fredags och Lördags kväll hade jag praktik eftersom att jag var sjuk hela förra veckan och jag säger bara en sak... Det är sjuuukt segt att ha praktik på en fredags- och lördagskväll! Inte för att gnälla eller klaga på praktiken eller så, ...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 10:05

Vaknade för ett tag sedan men har legat kvar och myst i sängen tills nu, det bästa som finns när man har sovmorgon. Man blir ju så trött nu när mörkret börjar tränga sig på. Ser ut att vara fint väder idag iallafall, lite solsken kan behövas tycker j...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 09:32


Vet inte alls hur det här inlägget kommer att se ut för det är första gången jag bloggar genom mobil men jag mste bara dela en liten story om min allra bästa vän och syster som jag kallar henne. Skrev det här för några dagar sedan, det här kommer ver...

Av Felicia Sofie Marie - 19 september 2013 22:19


HEJ Läste igenom min blogg idag när jag kom på att den existerade och blev sugen på att skriva lite, var ju ett tag sedan jag var aktiv här. En del inlägg är heeelt onödiga och konstiga, men en del är faktiskt ganska smarta och förnuftiga. Några ...

Av Felicia Sofie Marie - 9 oktober 2012 16:21

Jag har tänkt på en sak.. Varför är det så många som är desperata efter att ha en kärlekskamrat? Jag förstår såklart varför man vill ha någon att bli älskad av och någon att älska. Alla behöver kärlek! Men varför ska livet gå ut på att hitta en kärl...

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards