feliciasofiemarie

Alla inlägg under mars 2012

Av Felicia Sofie Marie - 30 mars 2012 00:12

Måste bara hylla denna underbara människa också! Rabih Jaber.
 Han har skrivigt en låt och gjort en video till fångvaktaren Kareen Gebreab som blev brutalt misshandlad och mördad av en fånge. Läs om videon HÄR 

Tycker det var otroligt fint av honom. Jag gillar låtar som har en mening och betydelse och det har den här låten verkligen. Så HISS till denna låten och artisten med för den delen! Han är grym! :)

Här har ni den grymma videon:
  

Av Felicia Sofie Marie - 29 mars 2012 23:53

Jag har aldrig vart nå större fan av Justin Bieber. Men jag kan INTE säga att jag inte tycker hans nya låt äger. För enligt mig så är den grym! :)

Personligen tycker jag att han har utvecklats väldigt mycket på kort tid. Han har grym röst och jag älskar låten. Lite freaky i början, men jag blev faktiskt förvånad över hur bra den var...

Vad tycker ni?

Av Felicia Sofie Marie - 23 mars 2012 11:54

Okej, nu är det sådär underligt väder idag igen. Det är strålande sol men sjukt dimmigt ute. När ska den här dimman försvinna? Tycker det har vart dimmigt här i Halmstad för mycket nu.
När jag tänker på att det snart är sommar så känns det så sjukt underbart. Det känns på något sätt som att den här sommaren kommer bli den bästa i mitt liv men sedan kommer jag och tänka på alla minnen från när jag var mindre. Varje gång jag säger att: Det här kommer bli det bästa minnet i mitt liv, då kommer jag på att jag redan har så många minnen som är oslagbara. Att inget minne är mitt bästa minne, att jag har så sjukt många roliga och underbara minnen. Både från barndommen och min "fjortisstid". 
Kom och tänka på nu, när jag och min kära kusin (Michelle) alltid var i oskarström en sommar. Vi brukade skrämma upp varandra och springa genom skogen mitt i natten, vi badade på furulundsbadet på nätterna fast det var stängt, vi var alltid i skogen även på dagarna och badade i bäcken som rann genom skogen, vi sprang runt och sjöng och skrattade var allmänt busiga, rädda för att skämma ut oss det var vi verkligen inte, allt vi brydde oss om då var att ha roligt tillsammans och fjortissar det var vi verkligen, men vi hade så sjukt roligt tillsammans! Minns en sommar då vi alltid tände ljus och satt på hennes garage tak med täcken, kuddar och massor av gosedjur. Vi tände alltid ljus den sommaren och satt alltid ute under dem underbara sommarnätterna, vi kunde sitta där hela nätterna och skratta åt allt och inget!
Minnen är underbart, men som jag sagt tidigare: Vi måste försöka att leva mer i nuet, jag håller på att bli vuxen, som jag alltid sett fram emot när jag var yngre och nu när jag håller på att växa upp så vill jag tillbaka till en busig, omogen och ovetande liten flicka. Det är egentligen ganska svårt att leva i nuet har ni tänkt på det? Antingen längtar man tillbaka till barndommen eller så vill man bli äldre... Nu ska jag försöka att leva mer i nuet, ta allt som det kommer och varken se framåt eller bakåt i tiden för mycket! Are you with me?
 

(Min busiga lilla bror för några år sedan)
  

Och btw, tycker ni att jag är tjatig så får ni tycka det. Jag skriver vad jag känner för att skriva om, sedan får ni läsa om ni vill eller låta bli :)


Nu ska jag göra mig iordning för praktik.
Hejdå!

Av Felicia Sofie Marie - 22 mars 2012 23:35

Fattar inte hur jag fortfarande kan ha besökare på bloggen när jag inte bloggat på hur länge som helst...
Sorry guys!


Vädret har börjat bättra sig och man känner att den underbara våren är på G! Om 2 månader är det maj, vilket innebär att jag fyller 18!!! Och slår vad om att det är vår på hög nivå! Underbart!


På sommaren minns man!

Man minns somrarna när man var liten och oskyldig. Man minns att man alltid sprang runt barfota i gräset, på den heta assfalten, man sprang där i sin söta blommiga lilla klänning. Man ser sig själv springa där på den stora blommiga ängen som på film, så liten, så oskyldig och så ovetande om alla bekymmer i världen, så ovetande om alla jobbiga beslut och handlingar man kommer behöva ta tag i  i framtiden. Den typ av bekymmer man hade då var ungefär: Jag får inte som jag vill! Eller: Vad ska vi leka?
Sommaren är en underbar årstid som jag har otroligt många minnen från. Jag minns att jag brukade ta med mig min docka ut i trädgården och ha picknick i sommarvädret. Jag satt där och lekte så oskyldigt. Minns att när jag "bråkade" med mamma, när jag inte fick som jag ville så tog med mig min docka och "rymmde" upp i ett träd på en lekplats i närheten. Där satt jag med mina kex och saft som jag hade packat med mig, ungefär 5 minuter senare var jag hemma och lekte igen, glad, utan bekymmer, fri från all "ilska" och alla "bekymmer" som jag haft 5 minuter tidigare. Man förstod inte vad bråka var, man fattade inte vad ordet bekymmer innebar och man hade ingen aning om att det fanns mer att tänka på och fundera över än vad man skulle leka eller vem man skulle leka med, man trodde att mat, kläder, vatten och någon stans att sova det hade alla.


Det ska bli så sjukt underbart med sommar och att bli "vuxen"! Ser fram emot att "växa upp", vilket jag nog aldrig kommer göra innerst inne, men att få känna sig lite mer självständig och vuxen.  Men samtidigt vill jag inte bli stor, jag vill tillbaka till tiden då man var en oskyldig söt liten flicka. Jag vill vara den där lilla flickan som springer så oskyldigt på en äng med en klubba i handen. Jag vill  inte känna till verkligheten, jag vill vara omedveten om hur världen ser ut och dess stora svagheter och dåliga sidor, om vad ondska innebär, om vad som verkligen är något att bli bekymmrad över,om hur stort ansvar man får när man blir "vuxen" och om alla misstag och svek man kan göra eller "få". Man får så mycket ansvar och så mycket allvarliga beslut att ta när man "växer upp" man spelar så stor roll i världen, allt man gör och alla beslut man tar spelar roll!


Take me to a dreamworld!


 

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards