feliciasofiemarie

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Felicia Sofie Marie - 14 februari 2011 22:29

Recept på citronmuffins/cupcakakes:


Färdigt på: 20 min
Ingredienser

Grundrecept:
100 g smör
2 st ekologiska ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
1 st citron, skalet
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 nypa salt


Gör så här

1. Grundrecept:

2. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.

4. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.

5. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.

7. Grädda i mitetn av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och "torra" inuti. (Provstick med en potatissticka, den ska vara helt torr när när du dragit ut den)

8. Täck med frosting:

Vispa 1dl smör så de blir luftigt och lätt, ha sedan i 2tsk vaniljpulver och 5 dl florsocker vispa noggrannt, hällsedan i ½ dl mjölk. Om den blir för tunn är de bara att tilsätta mer florsocker! Tillsätt gärna lite karamellfärg och pynta färglatt! :)


                     Nu ska jag sova!

Kram/Feliciasofiemarie

Av Felicia Sofie Marie - 14 februari 2011 22:04

Hej :)

I skolan idag var vi på studiebesök på hotell- tylösand, de var faktiskt inte så fint som jag trodde... trodde de skulle vara mycket finare!


När jag kom hem från skolan bakade jag, mamma och Michelle supergoda citron cupkakes! :)

   

  



Haha, satt halva kvällen och kollade på balklänningar sedan!

Jag hittade en jätte bra hemsida (eller den värkade iallafall bra), med jätte många, fina och billiga klänningar, UTAN frakt. (JA, jag har redan börjat kolla ut en balklänning:)

Klassisk balklänning






Vilken klänning tycker ni är finasst? :) Vill ha en rosa prinsessig klänning!

Tror nog jag tycker om den översta messt men jag är inte säker...? Jag vill ha båda!

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards