feliciasofiemarie

Alla inlägg den 19 september 2013

Av Felicia Sofie Marie - 19 september 2013 22:19

HEJ


Läste igenom min blogg idag när jag kom på att den existerade och blev sugen på att skriva lite, var ju ett tag sedan jag var aktiv här. En del inlägg är heeelt onödiga och konstiga, men en del är faktiskt ganska smarta och förnuftiga.

Några inlägg fick till och med mig att tänka till lite.

Jag skulle ju tagit studenten den här sommaren men jag valde att gå om 1 år för att få bättre betyg, MEN eftersom systemet är helt annorlunda nu så var jag tvungen att gå om 2 år för att få ihop alla poäng. Kändes inte sådär jätte kul men nu när jag väl är igång så känns det helt okej. 
Det känns som att jag verkligen har fått en andra chans och den ska jag ta vara på! Jag vill verkligen bli brandman och jag måste verkligen göra det här bra nu. 
Än sålänge går det riktigt bra i skolan om jag får säga det själv, ligger nog ganska bra till i dem flesta kurserna. Jag känner även att Sturegymnasiet som jag bytte till är en mycket bättre skola för mig, det kan vara för att jag har ändrat inställning helt till skolan, vem vet! Trivs väldigt bra iallafall och jag har nästan, bara NÄSTAN börjat tycka att skolan är rolig! 
Jag har märkt att om man ändrar inställning till saker och ting och försöker se på allt med en positiv inställning så blir allt så mycket lättare. Det är verkligen så som jag skrivit tidigare, med en positiv inställning kan man komma hur långt som helst. Att jag säger att jag tycker skolan är rolig (Jaja, NÄSTAN då..), det är väldigt stort.. Jag har alltid hatat skolan och den har fått mig att må dåligt och fått mig väldigt deprimerad. Nu ska jag inte skriva för mycket, men just nu känns det faktiskt såhär bra. Det kan ändras närsomhelst, men jag hoppas  tror faktiskt inte att det kommer att göra det för jag har fått en så otroligt bra inställning till det här och jag vill verkligen ta vara på den här andra chansen jag har fått!
Tack till alla som hjälper mig, peppar mig, och gör allting så mycket lättare i mitt liv, tack till alla som finns för mig när jag behöver er, till er som jag alltid har på min sida, till er som jag kan lita på och tack för att ni står ut med mig. Haha. Det betyder mycket och glöm inte att jag alltid finns för er!
Love


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards