feliciasofiemarie

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Mobbning är det värsta som finns!

Av Felicia Sofie Marie - 11 december 2011 18:59

Sjukt länge sedan jag bloggade nu! Sorry babes :)


Sitter och försöker plugga men känner att det inte går så bra. Någon som har lusta att plugga åt mig? Haha, litteraturhistoria.. Låter vär roligt!?
Igår sov Tilda hos mig, blev tacos, film, spel och singstar. Mysigt :)


Asså, tror dem flesta har sett klippet med pojken som sitter och bläddrar mellan lappar som beskriver hans känslor om hur det är att vara mobbad:




Många av er tror att det här är fake, på grund av ett klipp han gjorde efter det här. Men läs vad han skriver så förstår ni bättre:
To all my friends and supporters,
I made this video 4 months ago just before school was about to start. I was 13. It was a very emotionally dark time in my life. I made the video at 4:00 am in the morning; I hadn't been sleeping at night for a long time, too many things going on in my head. I was dreading going back to school and I had not come out to my family yet. Only my closest friends knew. I didn't know how to say what I needed to say. All I could think about were all the bad things that had been happening at school last year, every year for that matter. I just couldn't bare to go through that anymore. I was done being fake happy, pretending hateful words didn't hurt, done hiding it from my family.
So this video was made for my friends that had moved on to High School who were worried for me, to say to them that I was going to take a stand, and to the haters at my middle school that I'm not going anywhere. I am who I am. I posted the video here and told people were to find it. That was it. 
My friends were moved by the video and thought I did something important. I was encouraged to upload it to my Facebook page so more people could see it. Maybe it could help someone else going through the same thing. So I linked it Dec. 1st. My Parents saw it for the first time Dec, 2nd.
Then..... all this happened. 
I never expected in a million years that it would have such a wonderful impact on so many people. I am truly humbled and truly thankful for all the love, encouragement and support from people all over the world. It's been incredibly overwhelming. I don't know what to say. Thank you so, so much!
Lastly, yes you have seen me happy in a couple short videos replies I posted; I would think that would be a good thing , and yes I do have friends, my High School friends, and I have made friends because when I came out they realized that they had hurt me and that they fealt sorry. The video is real, and true.
In the last few months everything eventually came out in the open, I felt a huge weight off my shoulders; I'm happy, I'm excepted for who I am, I'm more confident and feel stronger every day.
Thank you all, Love and peace to all who are hurting.
Jonah Mowry




Det är en sak jag inte förstår.. Jag förstår inte hur NÅGON mänsklig varelse kan göra någon så illa? Förstår inte hur man kan få någon att må så dåligt. Mobbing är och kommer alltid vara det värsta jag vet. Många förstår nog inte hur mycket man kan skada en person genom mobbing. Man tänker nog inte så som "mobbare" många som "mobbar" kanske inte ens vet att dem "mobbar". (Medans många gör det) När man blivigt såhär nertryckt så kan ju även småsaker skada något enormt. Det är sjukt att någon ska behöva känna såhär. Dem flesta tänker inte på att små ord och småsaker kan såra en person SÅ mycket. Ni kan ju tänka på att det är är även tvärt om, småsaker kan även glädja en person. Genom att fråga hur dem mår, eller bara något så enkelt som att säga att säga ordet: HEJ till någon kan få en person att känna enorm glädje.


Tycker Friends reklamerna är super bra:

 








Så snälla! Tänk på vad ni gör och vad ni säger till folk! Som det står i slutet av sista videon: Tillsammans kan vi stå upp för mobbningen!

Vad tycker ni om mobbning?


Nu ska jag fortsätta att plugga!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Sofie Marie - 23 september 2013 16:47

Hej!I både fredags och Lördags kväll hade jag praktik eftersom att jag var sjuk hela förra veckan och jag säger bara en sak... Det är sjuuukt segt att ha praktik på en fredags- och lördagskväll! Inte för att gnälla eller klaga på praktiken eller så, ...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 10:05

Vaknade för ett tag sedan men har legat kvar och myst i sängen tills nu, det bästa som finns när man har sovmorgon. Man blir ju så trött nu när mörkret börjar tränga sig på. Ser ut att vara fint väder idag iallafall, lite solsken kan behövas tycker j...

Av Felicia Sofie Marie - 20 september 2013 09:32


Vet inte alls hur det här inlägget kommer att se ut för det är första gången jag bloggar genom mobil men jag mste bara dela en liten story om min allra bästa vän och syster som jag kallar henne. Skrev det här för några dagar sedan, det här kommer ver...

Av Felicia Sofie Marie - 19 september 2013 22:19


HEJ Läste igenom min blogg idag när jag kom på att den existerade och blev sugen på att skriva lite, var ju ett tag sedan jag var aktiv här. En del inlägg är heeelt onödiga och konstiga, men en del är faktiskt ganska smarta och förnuftiga. Några ...

Av Felicia Sofie Marie - 9 oktober 2012 16:21

Jag har tänkt på en sak.. Varför är det så många som är desperata efter att ha en kärlekskamrat? Jag förstår såklart varför man vill ha någon att bli älskad av och någon att älska. Alla behöver kärlek! Men varför ska livet gå ut på att hitta en kärl...

Presentation


Jag vet vad jag vill nu!Jag har ett mål att sikta mot, jag vet vad jag vill göra av mitt liv, så jag ska KÄMPA, KÄMPA för att göra det jag vill, bli BRANDMAN. Det är min dröm, mitt mål, det jag vill ägna mitt liv åt! Så följ mig på vägen!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är deet roligt att läsa det jag skriver?
 Ja :)
 Nej :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards